De praktijk is tijdens de werkdagen doorlopend geopend van 8u00 tot 20u00u en op zaterdag van 9u00 tot 14u00. Tijdens deze openingsuren kan u steeds bij de assistentes terecht voor het afhalen van medicatie of voeding, het komen afzetten/ophalen van hospipatiënten, het opvolgen van gewicht, etc. Door de maatregelen rondom COVID-19 vragen we dit wel steeds na telefonisch contact te doen.
Tussen 8u00 en 9u00 gebruiken wij graag om de operatiepatienten in te schrijven en te ontvangen, onze hospitalisatiepatienten te verzorgen, bestellingen door te sturen, zodat ons hele team volledig van start kan gaan met consultaties, operaties... vanaf 9.00
Tijdens deze uren is het ook mogelijk een afspraak te bekomen om langs te komen met uw huisdier.
Buiten deze uren is er steeds een telefonische permanentie 24/7!
Afhalen van voeding en mediatie kan doorlopend van 9u00 tot 20u00 tijdens de weekdagen en op zaterdag van 9u00 tot 13u00 uur na telefonisch contact omwille van COVID-19.
De praktijk beschikt over een ruime voorraad aan diervoeding, waaronder merken als Hill’s, Royal Canin etc.
Wenst u zeker te zijn kan u altijd voorafgaande bellen of mailen met de assistenten. Buiten ons eigen gamma kan u ook op bestelling andere merken verkrijgen.
Een bestelling plaatsen kan op de "ouderwetse" manier via telefoon, mail of aan de balie, maar kan nu ook via ons contactformulier of via de nieuwe app "mijndieren.eu".
U kan via de app voeding en medicatie bestellen welke u reeds bij ons heeft aangekocht. Dit kan u terugvinden onder "bestellingen" in het menu rechts boven. U krijgt nu een lijst te zien met alle producten die u kan bestellen.
Indien u via mijndieren.eu een bestelling plaatst, krijgen wij hiervan een bestelbon. Hiermee maken wij u order klaar en maken wij het factuur op, hierna zal u per retour een mail ontvangen om te laten weten dat uw bestelling klaarstaat. Het factuur kan per overschrijving worden voldaan, zodat u enkel maar de bestelling moet komen ophalen, zonder te lang te moeten wachten. (Gelieve wel bewijs overschrijving mee te brengen)
Het team werkt bij voorkeur na afspraak, zodat patiënten en eigenaars niet te lang hoeven te wachten en ze de nodige aandacht en tijd kunnen bekomen. De afspraken vinden elke werkdag plaats vanaf 9u00 met als laatste afspraak 19u30 (tussen 12u30-13u00: middagpauze) en op zaterdag vanaf 9u00 met als laatste afspraak 13u30.
Tijdens deze uren zal de balie permanent bemand zijn met een assistente.
Deze afspraken kunnen gemaakt worden via telefoon, mail, onze website (contactformulier of Mijndieren.eu) of aan de balie.
Let wel op: afspraken via mail of website zijn enkel voor standaard consultaties zoals gezondheidscontrole, vaccinaties, bloedname, ed...
Indien er verdere onderzoeken dienen (RX, echo, bloedafname ... ) te gebeuren, waarbij uw huisdier al dan niet gesedeerd moet worden, doen wij dit ook liefst na afspraak om de wachttijd niet te lang laten uit te lopen en de nodige onderzoeken in alle rust te kunnen uitvoeren, maar deze moeten aangevraagd worden via ons centraal telefoonnummer.
Tweedelijnsconsultaties of doorverwijzingen van andere collega’s gebeuren ook steeds na telefonische afspraak.
Door COVID-19 zijn wij genoodzaakt onze vrije raadplegingen stop te zetten. We werken momenteel enkel op afspraak en dit tussen 9u en 20u. Ook voor binnenbrengen/ophalen van dieren en afhalen van medicatie/voeding vragen we vooraf telefonisch contact op te nemen om alles vlot te laten verlopen.
Indien u met een spoedgeval hebt, kan u steeds bij ons terecht, 24/7!
Gelieve wel vooraf telefonisch (015/62.79.90) jullie komst aan te kondigen, zo kunnen wij al één en ander voorbereiden om de behandeling en de juiste zorgen zo snel mogelijk te kunnen opstarten.
De praktijk beschikt over een interne wachtdienst. Dit is telefonische (015/62.79.90)permanentie 24/7 voor dringende gevallen welke buiten onze reguliere openingsuren vallen.
Gelieve steeds eerst telefonisch contact op te nemen!
Indien uw huisdier een bloedonderzoek of andere onderging, mag u de volgende avond tussen 17u30 en 18u00 bellen voor de resultaten. Hierdoor kunnen de dierenartsen verder vlot hun raadplegingen voortzetten.
Aan de balie meldt u zich aan bij een van onze assistentes. Zij zullen alle gegevens van u en uw huisdier opnemen. Breng dan ook steeds het paspoort van uw huisdier mee.